Top Marka 2023 w liczbach

46,6 mln

informacji medialnych

1,5 mln

prasowych

16,8 mln

internetowych

28,3 mln

socialmediowych

500

najsilniejszych marek

50

branżowych liderów

50

najbardziej medialnych branż

400

tabel i wykresów

157

komentarzy eksperckich

Siła Top Marki

Opracowanie uniwersalnego wskaźnika, jakim jest SIŁA MARKI, pozwala nie tylko na porównywanie poszczególnych marek z różnych obszarów, ale także wszystkich analizowanych branż pomiędzy sobą.

Ostateczna wartość decydująca o miejscu brandu w rankingu Top Marka jest wypadkową liczby kontaktów odbiorcy z daną marką oraz oceny jakości komunikatów.

Filary metodologii badania stanowią: liczba publikacji, impact oraz wskaźnik sentymentu.

Dowiedz się więcej
alternative
alternative
Top Marka to największe badanie na polskim rynku, którego niezaprzeczalnym walorem jest możliwość porównania wyników brandów nie tylko w danej branży, ale także pomiędzy poszczególnymi sektorami. W warunkach ogromnego szumu informacyjnego i ekspansji sztucznej inteligencji marki mierzą się z wyzwaniem zainteresowania odbiorcy swoim przekazem. Wyniki tegorocznej analizy w tym kontekście z pewnością będą bardzo ciekawe.
Katarzyna Popławska, kierownik marketingu i PR, PSMM Monitoring & More
alternative
Po raz 16. z zainteresowaniem redagowałam raport z badania Top Marka. Tym razem m.in. dlatego, że analiza objęła bardzo ciekawy czas. W naszym świecie dochodziło wówczas (i nadal dochodzi) do bardzo istotnych zmian, które wywołują wciąż aktualne zagrożenie koronawirusem i wojna w Ukrainie, a w ich efekcie nadal zakłócenia w łańcuchu dostaw, wzrost kosztów energii, inflacja, ale też decyzje podejmowane w odniesieniu do kluczowych spółek skarbu państwa (przejęcia, sprzedaże). Obserwowanie, jak marki radzą sobie z tyloma wyzwaniami, jest pouczające i zarazem inspirujące.
Agnieszka Olbrot, redaktorka Top Marki
alternative
Badanie Top Marka to zawsze ekscytujący moment w roku, podczas którego dokładnie analizowane są inicjatywy i kampanie podejmowane przez firmy z różnych branż. Uzyskane wyniki stanowią potwierdzenie skuteczności zrealizowanych działań komunikacyjnych, w tym marketingowych. Dla BLIKA ważne jest, aby docierać z odpowiednim przekazem do różnych grup odbiorców. Analizy prowadzone w ramach Top Marki są dowodem, że nam się to udaje i przynosi pozytywne efekty.
Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR, BLIK
alternative
Badanie Top Marka jest bardzo wartościowe dla zespołów odpowiadających za komunikację z mediami, ponieważ ocenia potencjał oraz siłę marki, daje też wiele wskazówek co do kontynuacji strategii komunikacyjnej oraz wyboru mediów. Metodologia badania zakłada takie same wskaźniki dla wszystkich, co pozwala realnie ocenić, czy dana marka jest silna np. na tle branży. Jego analiza stanowi inspirację do dalszego rozwoju swoich kompetencji w zakresie pracy z mediami i pracy nad kontentem. Dla mnie ranking jest co roku emocjonujący i czekam na niego z niecierpliwością, aby zobaczyć wyniki nie tylko Żabki, ale także moich koleżanek i kolegów z branży, którzy są dla mnie inspiracją i którym również mocno kibicuję.
Katarzyna Przewęzikowska, menedżerka Zespołu ds. Relacji Zewnętrznych i CSR, Grupa Żabka
alternative
Top Marka to szczególne wyróżnienie dla osób zaangażowanych w budowanie PR marki OLX. Nasza obecność w mediach, poparta faktami i twardymi danymi, to nieoceniona pomoc w kontakcie z 12 milionami naszych użytkowników, którzy każdego miesiąca korzystają z naszego produktu.
Paulina Musielak-Rezmer, PR Lead, OLX
alternative
Od lat jesteśmy laureatem rankingu Top Marka, co potwierdza, że jesteśmy liderem zarówno rynku pożyczkowego, jak i edukacji w tym obszarze. Tak silna pozycja pozwala Providentowi na inicjowanie ważnych społecznie dyskusji, takich jak chociażby wykluczenie finansowe niektórych grup społecznych czy podkreślanie znaczenia edukacji finansowej poprzez angażujące projekty, takie jak książka dla dzieci „Pieniądze nie rosną na drzewach”. Od lat dostarczamy także wiarygodnych danych z badania Barometr Providenta, przeprowadzanego na reprezentatywnej grupie Polaków. Badanie, które pozwala na lepsze rozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów, cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem dziennikarzy. Mamy satysfakcję, że to właśnie tak potrzebne społecznie projekty budują naszą ekspercką pozycję w polskich mediach.
Aneta Jóźwicka, dyrektor Pionu Corporate Affairs, Provident Polska
alternative
Top Marka jest dla nas potwierdzeniem obserwacji konkurencji, partnerów, kieruje uwagę na rozwiązania, których może dotychczas nie docenialiśmy. Jest dla nas narzędziem do monitorowania ciekawych działań w zakresie komunikacji. Przede wszystkim to możliwość utwierdzenia się w przekonaniu, że wybierane przez nas kierunki w budowaniu wizerunku firmy mają swoje odzwierciedlenie w sile marki. I, jak na razie, jest dowodem na to, że nasza inteligencja jeszcze nie jest sztuczna, a piarowska intuicja wiedzie nas właściwą drogą… nieuchronnie w stronę AI, z której uczynić należy atut.
Agnieszka Wicha-Dauksza, dyrektor Wydziału Public Relations, Targi Kielce SA
alternative
Raport Top Marka pokazuje aktualne trendy w konkretnych branżach i siłę marki na rynku. Cieszymy się, że PKO Bank Polski już po raz kolejny jest wśród najsilniejszych brandów. Naszą pozycję budujemy od przeszło stu lat.
Robert Lubański, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką i CSR, PKO Bank Polski
alternative
Raport Top Marka to narzędzie, które dostarcza nam istotnych informacji o pozycji naszej marki na rynku, jej mocy i wartości. Dla specjalistów z dziedziny komunikacji jest ono kluczowym instrumentem ilustrującym efekty ich pracy, które często są trudne do kwantyfikacji. Analiza corocznych raportów Top Marka powinna być obowiązkowa w każdym dziale PR i komunikacji.
Agnieszka Skrzypek-Makowska, kierownik Komunikacji Zewnętrznej, Ringier Axel Springer Polska
alternative

Top Marka 2023

Magazyn „Press” i PSMM Monitoring & More ogłosiły wyniki XVI edycji badania Top Marka. To przewodnik dla specjalistów komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, marketerów, zarządów i kadry menedżerskiej wszystkich firm.

Która marka tym razem sięgnęła po laur zwycięstwa rankingu?
Kto stanął na podium w danej branży?
Które brandy znalazły się w gronie 500 najsilniejszych marek w Polsce?

Dlaczego TOP MARKA?

Oceń potencjał, wartość i siłę swojej marki na tle konkurencyjnych brandów

Sprawdź, czy prowadzona komunikacja przyniosła oczekiwane efekty

Skorzystaj z danych, wniosków i rekomendacji przy planowaniu kolejnych działań

Zainspiruj się strategiami stosowanymi przez najlepsze marki