Top Marka 2013

„Press” i Press-Service Monitoring Mediów opublikowały wyniki badania popularności i oceny marek w prasie „Top Marka 2013″.

W ramach badania przeanalizowano publikacje o pięciu najczęściej wzmiankowanych brandach z dziesięciu najczęściej opisywanych branż. Liderami sektorowych rankingów zostali w większości przypadków zwycięzcy także poprzedniej edycji:

  • Volkswagen (motoryzacja)
  • PGE Polska Grupa Energetyczna SA (energetyka)
  • TVN (telewizja)
  • PKO Bank Polski SA (banki)
  • PZU (ubezpieczenia)
  • iPhone (telefony GSM)
  • Red Bull (art. spożywcze).

Zmiany nastąpiły na 1. miejscach zestawień najczęściej i najlepiej opisywanych marek:

  • wśród radiowych zwyciężył Program III Polskiego Radia,
  • wśród telekomunikacyjnych wygrał T-Mobile,
  • wśród marek sieci handlowych liderem została Biedronka.

Zestawienia powstały na podstawie analizy ok. 230 tys. publikacji prasowych z okresu lipiec 2012–czerwiec 2013 roku. Po raz pierwszy wzbogaciliśmy je badaniem materiałów redakcyjnych umieszczonych w drugim kwartale br. na ok. 5 mln serwisów i portali internetowych. Badanie to pokazało pozycję w Internecie marek najsilniejszych w prasie oraz internetowy wizerunek brandów, które w zestawieniach prasowych zdobyły pozycję liderów. W większości przypadków najwięcej redakcyjnych materiałów online wzmiankowało o markach najpopularniejszych również w prasie; wyjątek stanowiły brandy: TVN 24 (telewizja), RMF FM (radio). Tesco (sieci handlowe).

Badanie Top Marka to wspólne przedsięwzięcie miesięcznika „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. W tym roku zrealizowane zostało po raz szósty. Jego szczegółowe wyniki zaprezentowane zostały w bezpłatnym dodatku do październikowego wydania „Press”.