Top Marka 2012

„Press” i Press-Service Monitoring Mediów opublikowały wyniki badania popularności i oceny marek w prasie „Top Marka 2012”.

Z okazji pięciolecia badania „Top Marka”, w warszawskim hotelu Hilton odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników, które poprzedzone było konferencją. Wzięli w niej udział przedstawiciele firm i korporacji, które znalazły się w rankingu, szefowie agencji public relations obsługujących najbardziej znane marki oraz dziennikarze. W tegorocznym zestawieniu objęto analizą 280 tys. publikacji prasowych.
W pięciu dotychczasowych edycjach badania przeanalizowano ponad 1,3 mln artykułów na temat branży motoryzacyjnej, energetycznej, bankowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, telefonów GSM, kosmetycznej, artykułów spożywczych, sieci handlowych, producentów IT, telewizyjnej i radiowej.
W podsumowaniu wyodrębniono Markę Marek, którą została TVN. Kolejne miejsca najlepszych wizerunkowo brandów w okresie od lipca 2007 do czerwca 2012 zajęły marki: Polsat, Mercedes, Renault, PKO BP, Ford, TVP 2, VW, Fiat i TVP 1. W podsumowaniu za ostatni rok wśród brandów telewizyjnych ponownie znalazł się na prowadzeniu TVN.
W branży energetycznej niezmiennym liderem od trzech lat jest PGE.
Ubiegłoroczny układ miejsc w pełni zachowała branża bankowa. Liderem ponownie został PKO Bank Polski Pierwsze lokaty, w porównaniu z czwartą edycją badania, zachowały również marki: Tesco (sieci handlowe), RMF (radio), Plus (telekomunikacja), iPhone (telefony GSM) oraz PZU (ubezpieczenia). Wśród producentów IT na prowadzenie wysunął się Asus, który w ubiegłym roku znalazł się poza pierwszą piątką. W branży kosmetycznej zwyciężył L’ Oreal. Najbardziej radykalną zmianę odnotowano w branży artykułów spożywczych, gdzie na pierwszym miejscu pojawił się Red Bull.