O Top Marce

Wizerunek marki w mediach to jeden z kluczowych elementów pozwalających ocenić jej potencjał, wartość i siłę.

Od 12 lat „PRESS” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” analizują brandy, wyłaniając spośród nich najpopularniejsze w mediach marki korporacyjne, produktowe i pro bono. W wyniku tego badania powstają branżowe rankingi ilościowe i jakościowe, pokazujące m.in. wizerunek poszczególnych marek w publikacjach prasowych, internetowych i mediach społecznościowych. Pomysłodawcą projektu Top Marka jest magazyn „Press”. Właścicielem metodologii badania jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Ranking obejmuje aż 500 brandów z 50 branż i jest największym tego typu badaniem na polskim rynku. Kluczową zmianą wprowadzoną w ubiegłorocznym wydaniu było zastosowanie w analizie jednakowych wskaźników dla wszystkich rodzajów publikacji, z uwzględnieniem specyfiki prasy, portali internetowych i social media. Na potrzeby raportu stworzono wskaźnik impact – szacujący dotarcie informacji w oparciu o dane dotyczące konsumpcji danego medium oraz indeks sentymentu oceniający jakość przekazu. Oba wskaźniki w połączeniu z liczbą publikacji stanowią o medialnej sile marek i wpływają na ich miejsce w ogólnym rankingu 500 brandów. 

O metodologii badania: 

 

Wyniki Top Marka prezentowane są w specjalnym dodatku do magazynu „Press”. Publikację poprzedziła debata w siedzibie Wirtualnej Polski na temat roli employer brandingu w budowaniu wizerunku marki i jego wpływie na rozwój biznesu oraz o mierzeniu efektywności komunikacji.

Dzięki Top Marce czytelnicy, którymi są m.in. przedstawiciele opiniotwórczych środowisk i ludzie odpowiedzialni za wizerunek, uzyskują szeroką i inspirującą wiedzę o rynku i efektywności działań z zakresu public relations.

Magazyn „Press”
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów