Prelegenci 2017

Prelegenci debaty pt. „Dekada zmian w kształtowaniu wizerunku marek”

AGNIESZKA OLBROT
– redaktor prowadząca dodatku „Top Marka 2017”, dziennikarka i redaktorka z 26-letnim doświadczeniem

TM 2017 Agnieszka OlbrotOd zawsze związana ze słowem pisanym, pracowała m.in. jako korespondentka „Rzeczpospolitej” z Wielkopolski (1995–2001) i pierwsza redaktorka naczelna „Presserwisu” (2002–2003). Od 2007 roku prowadzi własną Agencję Medialną i pracuje projektowo dla tytułów prasowych (m.in. magazynu „Press”) i wydawnictw. Prowadziła zajęcia dla studentów public relations na Akademii Ekonomicznej (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny) w Poznaniu oraz szkolenia z komunikacji CSR. Jest redaktor prowadzącą dodatku „Top Marka” i koordynatorką badania z ramienia wydawnictwa Press od jego pierwszej edycji.

 

MONIKA CHMIELEWSKA-ŻEHALUK
– dyrektor komunikacji firmy Sanofi

TM 2017 Monika Chmielewska-Żehaluk_mEkspertka w obszarze komunikacji korporacyjnej i produktowej, z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym.
Od 2016 roku pełni funkcję country communication head w Sanofi Polska – jednej z największych firm farmaceutycznych w Polsce i na świecie. Jest odpowiedzialna za zarządzanie komunikacją korporacyjną i produktową Sanofi w Polsce, w której skład wchodzi zakład produkcyjny w Rzeszowie oraz pięć business unitów oferujących polskim pacjentom leki innowacyjne i generyczne, szczepionki, leki bez recepty, suplementy diety oraz dermokosmetyki. Do jej zadań należą także działania z zakresu komunikacji kryzysowej, digital mediów, change managementu i CSR. Wcześniej, w latach 2009–2015, na stanowisku dyrektora ds. komunikacji Grupy Sanofi. Od początku pracy w Sanofi, czyli od stycznia 2007 roku, pełni funkcję rzecznika prasowego firmy w Polsce.
Do Sanofi Monika Chmielewska-Żehaluk dołączyła z firmy Opoczno SA, gdzie w latach 2003–2006 pełniła funkcję kierownika działu komunikacji i rzecznika prasowego. Do zakresu jej obowiązków należały działania z obszaru public relations i relacji inwestorskich. Wcześniej, od 1997 roku, przez kilka lat zdobywała doświadczenie w renomowanych agencjach public relations (Ciszewski PR, Primum PR i ComPress), realizując projekty dla międzynarodowych korporacji.
Monika Chmielewska-Żehaluk jest absolwentką Wydziału Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Warszawskim oraz podyplomowych studiów public relations. Jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Dyrektorów ds. Komunikacji. W 2015 roku nominowana w konkursie Protony 2015.

ANNA LUTEK
– dyrektor ds. komunikacji Grupy Lotos

TM 2017 Anna Lutek_mNadzoruje prace biura komunikacji, biura regulacji i relacji międzynarodowych, a od niedawna również CSR. Była rzeczniczka prasowa wicepremiera Piotra Glińskiego, kierowała Centrum Informacyjnym Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W latach 2010–2015 pracowała w Polskim Radiu SA, współpracowała z the European Broadcasting Union. Wcześniej związana z realizowanym przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych projektem udziału Polski w wystawie światowej EXPO 2010 w Szanghaju. Ekspertka Międzyresortowego Zespołu ds. Promocji Polski za Granicą.

 

GRZEGORZ NAWACKI
– zastępca redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”, redaktor naczelny Pb.pl

TM 2017 Grzegorz Nawacki_mAbsolwent Wydziału Dziennikarstwa w Collegium Civitas. Od marca 2006 roku dziennikarz „Pulsu Biznesu”, od lutego 2011 roku zastępca redaktora naczelnego, od maja 2016 roku redaktor naczelny Pb.pl. Zajmuje się tematyką rynku kapitałowego, sektora finansowego, funduszy inwestycyjnych. W 2009 roku został uznany Dziennikarzem Roku przez Izbę Zarządzających Funduszami i Aktywami. W 2007 roku zdobył nagrodę Debiut Roku w konkursie organizowanym przez Polską Izbę Ubezpieczeń. Inicjator akcji #jedzjabłka.

 

ARTUR SIKORA
– dyrektor obszaru komunikacji, marketingu i zarządzania jakością Banku Zachodniego WBK

TM 2017 Artur Sikora_mZ Bankiem Zachodnim WBK (wcześniej BZ) związany jest od 1999 roku. Absolwent Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, stypendysta University of North Carolina at Greensboro, NC, uczestnik Kellogg on Branding na Uniwersytecie Northwestern w Evanston, IL. Od 2013 roku juror Effie.
Nadzoruje komunikację zewnętrzną i wewnętrzną spółki, działania marketingowe i public relations, pozycjonowanie marki, sponsoring, CSR oraz procesy jakości obsługi i praw klientów. Autor innowacyjnych w sektorze bankowym kampanii marketingowych z udziałem międzynarodowych gwiazd. W 2013 roku zrealizował największą produkcję reklamową w historii banku, do udziału w której zaprosił Kevina Spaceya. Opracował i zrealizował strategię komunikacyjną wejścia Banku Zachodniego WBK do Grupy Santander. W latach 2013–2014 odpowiedzialny również za całościową komunikację zmian w związku z połączeniem BZ WBK z Kredyt Bankiem oraz proces rebrandingu i umacniania odświeżonego wizerunku marki trzeciego największego banku w Polsce. Od 2016 roku pełni funkcję konsula honorowego Irlandii.

PIOTR JAWOROWICZ
– dyrektor biura promocji i reklamy, PKN ORLEN

TM 2017 Piotr Jaworowicz_mProwadzi i nadzoruje zintegrowane kampanie dla marek Orlen, Verva, Stop Cafe, O!Shop. Współtworzył także kluczowe eventy marketingowe koncernu, m.in. Orlen Warsaw Marathon i Verva Street Racing. Wykładowca akademicki, doktor nauk społecznych w zakresie nauki o mediach, autor artykułów oraz książek na temat komunikowania i marketingu.

 

 

GRZEGORZ SZCZEPAŃSKI
– CEO Hill+Knowlton Strategies Polska

TM 2017 Grzegorz Szczepański_mZ branżą public relations związany od ponad 20 lat. Pierwsze 10 lat pracował w agencjach Burson-Marsteller i Business Communications Associates, której był twórcą i prezesem do chwili przejęcia przez Edelman PR Worldwide. Do chwili powołania na stanowisko prezesa zarządu H+K Strategies był dyrektorem ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec (2008–2014), a wcześniej w latach 2003–2007 pełnił funkcję dyrektora departamentu komunikacji korporacyjnej w Banku Pekao SA.
Prezes Związku Firm Public Relations, członek Press Club Polska i Rady Ekspertów ThinkTank. W 2015 roku uznany za Człowieka Roku PR przez magazyn „Brief”. W latach 2009–2010 członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Public Relations (IPRA Board Member). W 2002 roku uznany przez redakcję miesięcznika „Home & Market” za jednego z 25 najlepszych polskich menedżerów (członek Walnego Zgromadzenia Polskiej Gospodarki).

SEBASTIAN BYKOWSKI 
– wiceprezes zarządu, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

TM 2017 Sebastian Bykowski_mZarządza największą w Polsce firmą zajmującą się kompleksowym monitoringiem mediów i analizami medialnymi, jedną z największych firm w Europie w tej branży, nagrodzoną tytułem Gazeli Biznesu 2011 i 2015. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku zarządzanie i marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku prawo gospodarcze. Budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations. Stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations. Prowadzi prezentacje na kongresach, konferencjach i warsztatach związanych z tematyką PR, zarządzania, mediów, sportu, marketingu. Uhonorowany przez organizatorów Kongresu PR w Rzeszowie wyróżnieniem za zasługi na rzecz rozwoju nauki i praktyki public relations. Z pasją i zaangażowaniem wykłada tematy związane z monitoringiem mediów, zarządzaniem informacją oraz zmianami na rynku mediów na wielu uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce. Współautor opracowań i publikacji naukowych z dziedziny marketingu sportowego, public relations, zarządzania, w tym m.in. „Leksykonu public relations”, „Badania i pomiar efektów w public relations”, „Organizacje i idee – komunikowanie się w przestrzeni tradycyjnych i nowych mediów” oraz „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce”.
Ma dwie córki, jest miłośnikiem muzyki, fotografii i podróży.